مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 11:452021-05-31پزشكي

عوارض خفیف پس از تزریق واکسنهای کرونا، طبیعی است


دبیر علمی کمیته کشوری کووید19، ایجاد عوارض جانبی واکسن های کرونا را طبیعی و نشانه ایجاد ایمنی در بدن فرد برشمرد و تاکید کرد: فواید واکسن ها بسیار بیشتر از عوارض احتمالی نادر آنها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عابدینی - فوق تخصص ریه و مسئول ای سی یو اورژانس کرونا بیمارستان مسیح دانشوری و دبیر کمیته علمی کشوری کووید19، واکسن های کووید 19را بی خطر و باعث محافظت افراد در برابر ابتلا به بیماری شدید و مرگ ناشی از کرونا برشمرد که ممکن است عوارض جانبی خفیفی داشته باشند که نشانه ایجاد ایمنی در بدن است.

به گفته وی، فرایند تولید واکسن ها پیچیده و تحت نظارت های جدی صورت می گیرد تا کمترین میزان خطر و عوارض را برای گیرندگان واکسن در برداشته باشند و ضمن مطالعات بالینی متعدد، بی خطری و اثربخشی واکسن ها به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید19 خاطرنشان کرد: طراحی واکسنها به نحوی است که بدون خطر ابتلا به بیماری باعث تحریک سیستم ایمنی بدن انسان و در نتیجه بروز برخی واکنش های ناخواسته یا عوارض جانبی می شود.

عوارض انواع واکسن های مورد استفاده در ایران دبیر علمی کمیته کشوری کووید 19 با اشاره به انواع واکسن های مورد استفاده در کشور گفت: در حال حاضر 4 نوع واکسن در کشور استفاده می شود که با مکانیسم های متفاوتی تولید شدند و از نظر عوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض خفیف پس از تزریق واکسنهای کرونا، طبیعی است

عوارض خفیف پس از تزریق واکسنهای کرونا، طبیعی است