مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 17:002021-05-31بين الملل

چراغ سبز روسیه به دانشجویان بین المللی


دانشجویان بین المللی در دنیا جایگاه ویژه ای دارند و نقش مهمی را در رونق اقتصاد کشورها ایفا می کنند.

در یک سال گذشته که از همه گیری کرونا می گذرد، - بسته شدن مرزها، تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و بازگرداندن دانشجویان خارجی به کشورهایشان، بحرانی مالی را در دانشگاه های دنیا ایجاد کرد که هنوز با گذشت ماه ها، این بحران ادامه دارد.

این شرایط به حدی در یک سال گذشته وضعیت هشداردهنده ای را به وجود آورده بود که بسیاری از دانشگاه ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: روسیه هم به عنوان یکی از کشورهای تحت تاثیر ویروس کرونا، از این امر مستثنی نیست و با رکود شدیدی در بخش آموزش عالی خود روبه رو شده است.

کاهش دانشجو در دانشگاه های خصوصی تعداد دانشجویانی که در دانشگاه های خصوصی و بخش های غیرانتفاعی دانشگاه های دولتی روسیه تحصیل می کنند، در سال 2020 به دنبال همه گیری جهانی کرونا به طور قابل توجهی کاهش یافته است که این روند کاهشی پیامدهای اقتصادی وخیمی را در بخش آموزش عالی ایجاد کرده است.

طبق اظهارات رییس دانشگاه دولتی اجتماعی روسیه که یکی از برجسته ترین موسسات آموزش عالی این کشور در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی به شمار می رود، این دانشگاه در سال گذشته با کاهش 30 درصدی دانشجویان این بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ سبز روسیه به دانشجویان بین المللی

چراغ سبز روسیه به دانشجویان بین المللی