مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 17:352021-05-31بين الملل

ماکرون و مرکل: جاسوسی آمریکا از متحدان اروپایی «غیرقابل قبول» است


رییس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان گزارش های اخیر درباره اقدام آمریکا و دانمارک در جاسوسی از سیاستمداران اروپایی را غیرقابل قبول توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امانوئل ماکرون رییس جمهور نیز موضع ماکرون درباره این موضوع را تایید کرد.

یکشنبه رسانه های آلمان و دانمارک اعلام کردند که آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با همکاری با واحد اطلاعات خارجی دانمارک از مقام های ارشد کشورهای همسایه، از جمله مرکل جاسوسی کرده است.

در گزارش جدید همچنین مشخص شده که آمریکا از پیر اشتینبرک کاندیدای صدارت وقت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان (SPD) نیز جاسوسی کرده است.

در همین راستا، اشتفان سایبرت سخنگوی دولت آلمان امروز در نشست خبری گفت که در حال پیگیری گزارشی مبنی بر همکاری ایالات متحده با دانمارک در رابطه با جاسوسی از مقام های ارشد کشورهای همسایه، از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هستیم.

سخنگوی دولت آلمان افزود: دولت فدرال  این گزارش را مورد توجه قرار داده و با تمام سازمان های مرتبط  دولتی  و بین المللی در تماس است.

دولت فرانسه نیز روز دوشنبه در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازها درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران ارشد اروپا با کمک سرویس جاسوسی دانمارک، این مسئله را در صورت اثبات بسیار جدی خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون و مرکل: جاسوسی آمریکا از متحدان اروپایی «غیرقابل قبول» است

ماکرون و مرکل: جاسوسی آمریکا از متحدان اروپایی «غیرقابل قبول» است