مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 00:302021-05-31پزشكي

مرگ روزانه 13 ایرانی بر اثر مصرف مواد مخدر


مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تمایل به استفاده از متادون در سال های اخیر بسیار زیاد شده به طوریکه در سال گذشته بالاترین آمار مسمومیت های دارویی و مرگ ناشی از مخدر ها به متادون نسبت داده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم: رضا تویسرکان منش بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه جدید تولید دارو های درمان اعتیاد با فناوری نوین اظهار کرد: سوءمصرف مواد مخدر و اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها یکی از بلا ها و آسیب های اجتماعی مزمنی است که از دیرباز در تمام جوامع بشری وجود داشته و آمار ها و ارقام در ده های گذشته نشان از افزایش مصرف مواد مخدر در دنیا دارد.

مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: علیرغم تمام اقدامات و حمایت هایی که در مجامع بین الملل و کشور های مختلف صورت می گیرد، پیچیدگی ماجرای اعتیاد که یک پدیده زیستی و اجتماعی است، باعث شده کار کنترل و مهار آن با دشواری روبه رو باشد.

وی تصریح کرد: طبق آخرین تخمین های صورت گرفته طبق شیوع شناسی، حدود دو میلیون و 800 هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر یا اصطلاحاً معتاد وجود دارد که معادل 5.

4 درصد جمعیت فعال کشور را تشکیل می دهند همچنین یک میلیون و 600 نفر نیز در کشور به صورت غیرمستمر و تفننی مواد مخدر مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ روزانه 13 ایرانی بر اثر مصرف مواد مخدر

مرگ روزانه 13 ایرانی بر اثر مصرف مواد مخدر