مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 00:402021-05-31بين الملل

بازداشت برادرزاده «گولن» در عملیات برون مرزی ترکیه


رسانه های ترکیه روز دوشنبه 31 مه (10 خرداد) گزارش دادند که صلاح الدین گولن، برادرزاده فتح الله گولن، رهبر تبعیدی اپوزیسیون ترکیه به دست مأموران امنیتی دولت ترکیه ربوده و به کشور برگردانده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی گزارش داد که صلاح الدین گولن پس از بازداشت در خارج از کشور به دست مأموران میت ، سازمان اطلاعات ملی ترکیه به این کشور بازگردانده شده است، اما نام کشور محل دستگیری را ذکر نکرد.

با این حال همسر گولن در ویدئویی که در تاریخ 20 مه در شبکه های اجتماعی همرسان شد، ادعا کرد که او با شوهرش هر دو در کنیا زندگی می کنند.

خانم گولن در آن ویدئو می گوید شوهرش در مدرسه ای در نایروبی، پایتخت کنیا کار می کرده، اما از 3 مه تاکنون از او خبری نیست.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه های مرتبط با جنبش فتح الله گولن نیز با اعلام این که صلاح الدین گولن در کنیا ربوده شده است ، برای آزادی وی کارزاری را آغاز کردند.

مقامات ترکیه صلاح الدین گولن را به عضویت در جنبش گولن متهم می کنند، جنبشی که دولت ترکیه آن را یک تشکیلات تروریستی می خواند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه که خود روزگاری با فتح الله گولن متحد بود، امروز متحد پیشینش را عامل کودتای نافرجام ژوییه 2016 علیه حکومت خودش معرفی کرده و او را رهبر تشکیلات ترور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت برادرزاده «گولن» در عملیات برون مرزی ترکیه

بازداشت برادرزاده «گولن» در عملیات برون مرزی ترکیه