مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-01اقتصادي

تیر خلاص دولت روحانی به خودکفایی گندم


ضعف مدیریت دولت روحانی گریبان بخش کشاورزی را هم گرفت، پیش بینی شده امسال حداقل 5 میلیون تن گندم وارد کنیم که با این وضع فاتحه خودکفایی چندین دهه گندم را باید بخوانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیش بینی تولید گندم در سال جاری حاکی است، کاهش قابل توجهی را نسبت به سال گذشته و سال های گذشته خواهد داشت و فاجعه بار تر اینکه کشاورزان تمایلی به تحویل این محصول استراتژیک به سیلوهای دولتی به دلیل نرخ پایینی که دولت تعیین کرده، ندارند.

خوش بینانه ترین پیش بینی تولید گندم که از طرف آقای وزیر جهاد کشاورزی اعلام شده 12 میلیون تن است که نسبت به سال گذشته 2 میلیون تن کمتر است.

خرید دولتی هم روند مناسبی ندارد، آخرین آمار شرکت بازرگانی دولتی به عنوان مسئول خرید تا کنون 1.

5 میلیون تن گندم بوده است.

برخی مسئولان پیش بینی کرده اند که با این روند کشور حتما نیاز به واردات 5 میلیون تن گندم خواهد داشت که با این وضع می توان چنین تفسیر کرد، خودکفایی گندم  ایران که در سال 83 زمانی که محمدرضا اسکندری مجری طرح خودکفایی گندم بود، محقق شد، امسال در دولت روحانی به باد خواهد رفت.

خودکفایی گندم به اندازه ای برای کشور مهم است که چندین صفحه مطلب از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این مورد وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر خلاص دولت روحانی به خودکفایی گندم

تیر خلاص دولت روحانی به خودکفایی گندم