مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 05:002021-06-01پزشكي

فرا رسیدن زمان خداحافظی: آخرین ملاقات مسئولان با امام خمینی


در روز یازدهم خرداد حضرت امام با وجود تنگی نفس که نیمه شب گذشته به آن مبتلا شدند، توانستند در فضای باز بیمارستان با نزدیکان ملاقات کنند، اما با این وجود ایشان درد شدیدی را در روزهای پایانی حیات تحمل می کردند.

- بیماری امام خمینی و دلیل اصلی درگذشت ایشان مراجعه کنید.

در روز یازدهم خرداد تعداد گلبول های سفید به سرعت افزایش یافت، و فرمول خون حضرت امام (س) تغییر کرد، به همین خاطر دکتر منادی زاده و دکتر رافت مجدد برای تصمیم گیری به تیم پزشکی ملحق شدند، به علاوه دکتر فریدون عزیزی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز برای مشاوره از سوی تیم پزشکی حضرت امام (س) دعوت شدند.

صبح این روز امام به شدت احساس خواب آلودگی می کردند که این موضوع بعد از ظهر نسبت به صبح کاهش یافت، اما هنگام شب دوباره شدت یافت.

در روز یازدهم خرداد امام حدود دو ساعت را با تخت در محوطه باز بیمارستان استراحت کردند و نزدیکانشان را ملاقات کردند، همچنین نماز ظهر و عصر را در همان فضای باز اقامه کردند.

توصیف روزهای پایانی حیات حضرت امام در خاطرات خانم صدیقه مصطفوی حضرت امام (س) در روزهای پایانی حیاتشان، درد بسیاری را تحمل کردند، این موضوع در خاطرات دختر گرامی ایشان خانم صدیقه مصطفوی اینگونه بیان شده است: یک بار که از ایشان سوال کردم که حالتان چطور است آیا درد هم دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرا رسیدن زمان خداحافظی: آخرین ملاقات مسئولان با امام خمینی

فرا رسیدن زمان خداحافظی: آخرین ملاقات مسئولان با امام خمینی