مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 08:202021-06-01اقتصادي

مجازات حبس در انتظار کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند


سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به ممنوعیت به کارگیری اتباع غیرمجاز در کارگاه های اشتغال استان گفت: مجازات حبس از 91 تا 180 روز در انتظار کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، عماد تشکری پیش از ظهر امروز در نشست اشتغال این اداره درخصوص اشتغال اتباع غیرمجاز خارجی در سطح استان و حضور افسار گسیخته نیروی کار خارجی در برخی مناطق و مشاغل اظهار داشت: حضور اتباع غیرمجاز صدماتی را به اشتغال استان وارد کرده و فرصت های اشتغالزایی را از بومی ها گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات قانونی در به کارگیری اتباع افزود: با توجه دستورات موکد قانونی، کارفرمایان اعم از واحدهای تولیدی، موسسات دولتی و غیردولتی، ارگان های دولتی و حتی پیمانکاران در بخش خصوصی و دولتی باید نیروی کار مورد نیاز خود را از کارگران ایرانی و در صورت ضرورت و در موارد خاص از نیروی کار خارجی دارنده کارت معتبر تامین نمایند.

تشکری با اشاره به ماده 120 قانون کار کشور و با تاکید بر اینکه کارفرمایان باید از بکارگیری کارگران غیرمجاز جدا خودداری کنند اضافه کرد: اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه ابتدادارای روادید با حق کار مشخص بوده و سپس مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه پروانه کار دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات حبس در انتظار کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند

مجازات حبس در انتظار کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند