مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 08:552021-06-01اقتصادي

آغاز برداشت هندوانه دیم از دل کویر آران و بیدگل/محصولی مناسب برای بیماران دیابتی


مدیر جهادکشاورزی آران از آغاز برداشت هندوانه های دیم در دل کویر و در دو منطقه چهار طاقی و سنبک خبر داد وگفت: این نوع هندوانه با مواد قندی کمتر برای بیماران دیابتی مناسب است.

- اظهار داشت: 12 هکتار از مزارع کویر آران و بیدگل زیر کشت محصول هندوانه دیمی است که به طور میانگین 20 تا 30 تن هندوانه از هر هکتار برداشت می شود.

وی افزود: در زمان حاضر از 200 چاله واقع در این مناطق، حدود 104 چاله فعال است که با کاربری کشاورزی دیم و بهره گیری از ذکاوت اهالی در گذشته های دور ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: میزان آب هندوانه های برداشت شده از این چاله ها نزدیک به 10 درصد بیش از هندوانه های معمولی است و به همین دلیل با مواد قندی کمتر، برای افراد دیابتی مناسب است.

آبانی افزود: هیچ گونه کود شیمیایی در این چاله ها استفاده نمی شود و محصول به دست آمده طبیعی است با این تفاوت که در کشت معمولی هندوانه، آب به سمت بذر هدایت می شود اما در کاشت هندوانه در منطقه های سنبک و چهارطاقی بذر هندوانه به سمت آب هدایت می شود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی در این مناطق، با کندن چاله هایی با عمق حدود یک متر می توان به آب رسید و این نکته بارز کشت هندوانه دیم در کویر آران و بیدگل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت هندوانه دیم از دل کویر آران و بیدگل/محصولی مناسب برای بیماران دیابتی

آغاز برداشت هندوانه دیم از دل کویر آران و بیدگل/محصولی مناسب برای بیماران دیابتی