مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 10:502021-06-01سياسي

سپردن مسؤولیت به اهلش جزو تکالیف جمعی است/ هویت یک جامعه به کارکردش است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام سیدمحمود علوی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی در استان گلستان به روایت اسناد ساواک در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، اظهار کرد: اسلام همان طوری که یک فرد را دارای اختیار می داند، همانطور جامعه را دارای اختیار می داند و این اختیار را در سرنوشت شان مهم شمرده است.

وی تصریح کرد: جامعه از نظر قرآن دارای اراده و اختیار است و این کارکرد سرنوشت فرد و جامعه را تعیین می کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تکالیف جامعه اسلامی در آیات قرآن مشخص است، افزود: یکی از تکالیف جامعه برپایی عدالت است، اقامه قسط یک تکلیف جمعی است و نماد برقراری عدالت توسط جامعه و حکومت است.

علوی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت های جامعه مبارزه با طاغوت است، افزود: اسلام اجازه نمی دهد که مردم در مقابل طاغوت سکوت کنند استکبارستیزی از مولفه های انقلاب اسلامی است.

  * ستم ستیزی و مبارزه با ستم یک تکلیف جمعی و از وظایف جامعه است وی با بیان اینکه ظلم ستیزی و مبارزه با ستم یک تکلیف جمعی و از وظایف جامعه است،گفت: جامعه اراده دارد و می تواند با ظلم مبارزه کند.

وزیر اطلاعات؛ یکی دیگر از تکالیف را در خیرخواهی برشمرد و افزود: امت اسلام کارشان باید دعوت به خیر باشد امانتداری و سپردن مسؤولیت به اه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپردن مسؤولیت به اهلش جزو تکالیف جمعی است/ هویت یک جامعه به کارکردش است

سپردن مسؤولیت به اهلش جزو تکالیف جمعی است/ هویت یک جامعه به کارکردش است