مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 19:252021-06-01سياسي

مشکلات مرز شلمچه بررسی شد


در نشست هماهنگی و تسهیل امور تجاری در مرز شلمچه، مهم ترین مشکلات این مرز از استقرار گمرک تا ناهماهنگی عراق بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شد.

- ، عصر سه شنبه نشستی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان و برخی دستگاه های خدماتی مرتبط با مرز شلمچه در فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

فرماندار خرمشهر در این نشست به مهم ترین مشکلات این مرز بین المللی اشاره و اظهار کرد: مرز شلمچه با دو مسئله مهم مواجه است که یکی از مشکلات ناهماهنگی های داخلی و ناهماهنگی آن سوی مرز طرف عراقی است و این مسائل باعث شده که از ظرفیت مرز بین المللی شلمچه برای تقویت مبادلات تجاری و اقتصاد و معیشت شهرستان خرمشهر استفاده کافی نشود.

محمد حیدری، مهم ترین مشکل در مرز شلمچه را مستقر نبودن گارد گمرک دانست و گفت: گمرک به عنوان ضابط انتظامی مرز تجاری در این مرز حضور ندارد که در نتیجه مرزبانی به جای گمرک انجام وظیفه می کند و همین مستقر نبودن گمرک در مرز شلمچه باعث شده که تداخلات و ارزیابی هایی را که باید توسط متخصصان انجام شود، مرزبانی انجام دهد و این روند مشکلاتی را تولید خواهد کرد.

وی به دوگانگی مدیریت به عنوان دیگر مشکل مهم در مرز شلمچه یاد کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای تأمین استان و شهرستان های آبادان و خرمشهر در دو سال گذشته، همه مسئولیت ها در مرز شلمچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات مرز شلمچه بررسی شد

مشکلات مرز شلمچه بررسی شد