مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-02بين الملل

پنتاگون برگزاری رزمایش شیر آفریقا در صحرای غربی را تکذیب کرد


وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد، اظهارات دولت مراکش مبنی بر اینکه بخشی از رزمایش شیر آفریقا 2021 در منطقه صحرای غربی برگزار خواهد شد، - پنتاگون برگزاری رزمایش "شیر آفریقا" در صحرای غربی را تکذیب کرد وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد، اظهارات دولت مراکش مبنی بر اینکه بخشی از رزمایش "شیر آفریقا 2021" در منطقه صحرای غربی برگزار خواهد شد، صحت ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در آفریقا (آفریکام) در بیانیه ای اعلام کرد، رزمایشی که با حضور 7000 نظامی از 9 کشور برگزار می شود، شامل منطقه صحرای غربی نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است که محل رزمایش در سراسر مراکش خواهد بود و از پایگاه هوایی قنیطره در شمال تا طانطان و مجتمع آموزشی جریر در جنوب این کشور را شامل خواهد شد.

در بیانیه مذکور آمده است، آمریکا و مراکش که در این رزمایش حضور دارند، تصمیم گرفتند از پایگاه های پیشنهادی از زمان آغاز دوره برنامه ریزی در تابستان 2020 استفاده کنند و این یعنی چند ماه قبل از اعلام دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا در دسامبر 2020 در خصوص حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی این تصمیم گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون برگزاری رزمایش شیر آفریقا در صحرای غربی را تکذیب کرد

پنتاگون برگزاری رزمایش شیر آفریقا در صحرای غربی را تکذیب کرد