مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 05:502021-06-02سياسي

شورای نگهبان در حین انتخابات هم رد صلاحیت می کند؟!


یک عضو حقوق دان شورای نگهبان، هفدهم اردیبهشت گفته بود: چون مبنای شورا نظارت استصوابی است، اگر در خلال مناظره های نامزدها مشخص شود فردی صلاحیت نداشته یا صلاحیت داشته و الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیتش را از دست داده، - شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می تواند صلاحیت را مورد بررسی و تجدیدنظر قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق نوشت: در حالی که شورای نگهبان با رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات تلاش در تک قطبی شدن انتخابات داشت و تقریبا هم موفق بود، اکنون حداقل حضور نامزدهایی غیر از اصولگرا را که تاکنون نامزد رسمی اصلاح طلب ها هم نبوده و بعید است این گونه هم شود نیز بر نمی تابد و به دنبال رد صلاحیت آنهاست.

احمد خاتمی عضو شورای نگهبان گفته است: چون مبنای شورا نظارت استصوابی است، اگر در خلال مناظره های نامزدها مشخص شود فردی صلاحیت نداشته یا صلاحیت داشته و الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیتش را از دست داده، شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می تواند صلاحیت را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد.

این سخنان عضو شورای نگهبان واکنش بسیاری از فعالان سیاسی را به دنبال داشت.

به دنبال اظهارات عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در صداوسیما که گفته بود: چرا باید به دخترخانمی که وقت گذاشته و تحصیل کرده است، پیامک بدهیم و بگوییم ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان در حین انتخابات هم رد صلاحیت می کند؟!

شورای نگهبان در حین انتخابات هم رد صلاحیت می کند؟!