مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 05:552021-06-02بين الملل

100 روز استقامت در مریخ


ناسا اخیرا در حساب کاربری مریخ نورد استقامت در توییتر یک تصویر متحرک منتشر کرد و درباره فعالیت های این مریخ نورد از زمان فرود بر سیاره سرخ نوشت.

- ناسا اخیرا در حساب کاربری مریخ نورد "استقامت" در توییتر یک تصویر متحرک منتشر کرد و درباره فعالیت های این مریخ نورد از زمان فرود بر سیاره سرخ نوشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریخ نورد استقامت (preserverance) که اندازه ای مشابه یک خودرو دارد و پیشرفته ترین رباتی است که تاکنون به سیاره ی سرخ فرستاده شده پس از هفت دقیقه ترس و اضطراب در تاریخ 18 فوریه ساعت چهار بعدازظهر به وقت منطقه ی زمانی شرقی و 21 گرینویچ(00:30 بامداد ایران) به آرامی در دهانه ی 45 کیلومتری جزرو فرود آمد.

ناسا روز گذشته با انتشار یک تصویر متحرک درباره مریخ نورد استقامت نوشت: 100 روز( روز مریخی) در مریخ و احساس مفید بودن همه دوربین ها و ابزارها را آزمایش کرده است بیش از 75 هزار تصویر ارسالی استقرار بالگرد مریخی نبوغ و پروازهای آن صداهای ضبط شده از سیاره مریخ استخراج اکسیژن از جو سفر به اولین منطقه اکتشافی خود در جنوب مریخ هدف اصلی مریخ نورد استقامت که پیشتر مارس 2020 نامیده می شد و توسط موشک اطلس5 به مریخ فرستاده شد، بررسی حیات میکروسکوپی در مریخ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 روز استقامت در مریخ

100 روز استقامت در مریخ