مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 06:552021-06-02اقتصادي

افزایش 30 درصدی مصرف دارو در ایران/«قاچاق معکوس دارو» عامل افزایش مصرف


نایب رییس انجمن داروسازان ایران عمده ترین انتظار داروسازان از دولت سیزدهم را دسترسی و تامین دارو عنوان کرد و گفت: زیبنده نیست مردم ما برای تامین دارو آنقدر سردرگم باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیدعلی فاطمی، نایب رییس انجمن داروسازان ایران در  برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران درباره موضوع کمبود تامین انسولین قلمی برای بیماران دیابتی، اظهار داشت: متاسفانه کمبود انسولین قلمی به طور کامل رفع نشده ولی به تازگی انسولین قلمی در داروخانه های منتخب توزیع شده که بیماران می توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده نمونه ایرانی به طور کامل تولید شود و نمونه های خارجی که درخواست بیشتری برای آنها وجود دارند به کشور وارد شوند.

وی تاکید کرد: انجمن دیابت این مشکل را پیگیری می کند.

اسامی و سوابق این بیماران در سامانه ttac ثبت شده و با پیامکی که به بیماران ارسال می شود آنها می توانند با مراجعه به داروخانه های منتخب سهمیه خود را دریافت کنند.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران درباره کمبود رمدسیویر ،خاطرنشان کرد: مشکل داروی خوراکی فاویپیراویر حل شده و به مقدار کافی در دسترس است ولی رمدسیویر دارویی بیمارستانی است که صرفا با تجویز پزشک و در بیمارستان ها استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی مصرف دارو در ایران/«قاچاق معکوس دارو» عامل افزایش مصرف

افزایش 30 درصدی مصرف دارو در ایران/«قاچاق معکوس دارو» عامل افزایش مصرف