مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 07:402021-06-02فرهنگي

انتشار دو کتاب تاریخی


«بازرگانی و اصناف پیشه ور در عهد صفوی» تألیف مهدی کیوانی و «خلاصه الاخبار فی بیان احوال الاخیار» تألیف غیاث الدین بن همام الدین مشهور به «خواندمیر» با تصحیح میرهاشم محدّث منتشر شد.

- بازرگانی و اصناف پیشه ور در عهد صفوی تألیف مهدی کیوانی و خلاصه الاخبار فی بیان احوال الاخیار تألیف غیاث الدین بن همام الدین مشهور به خواندمیر با تصحیح میرهاشم محدّث منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کتاب بازرگانی و اصناف پیشه ‎ور در عهد صفوی تألیف مهدی کیوانی در 704 صفحه با شمارگان 500 نسخه و بهای 285 هزار تومان در انتشارات مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: دوره صفوی نه فقط برای تاریخ ایران، بلکه از حیث تاریخ جهانی نیز اهمیت خاص دارد و توجه به آن، می تواند بر بخش هایی از موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بین المللی نیز روشنی هایی بیافکند.

هم از این روست که از گذشته های دور، پژوهشگران تاریخ، بررسی همه جانبه حکومت سلسله صفوی را بر ایران، موضوع انواع تحقیقات و پژوهش های خود قرار داده اند؛ به ویژه که با کشف و انتشار آثار و اسناد و دیگر یادگارهای آن ادوار در ایران و جهان، زوایای تازه ای از موضوع در برابر دیدگان دلبستگان به این گونه مباحث گشوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار دو کتاب تاریخی

انتشار دو کتاب تاریخی