مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 08:202021-06-02پزشكي

لیزر جایگزین ترس از جراحی کیست


بیمارانی که از کیست مویی و ترشحات چرکی ناشی از این ناهنجاری رنج می برند و ترس از جراحی با چاقو و بستری شدن در بیمارستان دارند می توانند با لیزر این بیماری را درمان کنند.

- جی پلاس، داوود تاج بخش متخصص جراحی عمومی اظهار داشت: کیست مویی و ترشحات چرکی این بیماری گاهی به دلیل ترس افراد از جراحی باعث عفونت های شدید بعدی می شود که همین امر روند درمان را طولانی و پیچیده تر می کنند به همین دلیل بیمارانی که از این مشکل رنج می برند باید از تکنیک های برداشت کیست از طریق لیزر اقدام کنند.

مهر نوشت؛ وی تصریح کرد: با توجه به اینکه لیزر همزمان با برش باعث سوزاندن رگ های خون دهنده ناحیه عمل می شود و همین امر سبب می شود عمل کاملاً بدون خونریزی باشد.

این در حالی است که با توجه به صدمه حداقلی اعصاب و بافت های پیرامونی، بیمار بعد از عمل نیز دردی احساس نمی کند و ترمیم زخم سریع تر از جراحی با چاقو اتفاق می افتد.

تاج بخش ادامه داد: در جراحی با لیزر، کیست نیازی به پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم ندارد و از روز بعد بیمار می تواند حمام بگیرد و داخل زخم را با آب و صابون بشوید در حالی که در جراحی معمولی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم ضروری است.

وی با بیان اینکه بیهوشی در هنگامی جراحی کیست مویی حذف شده است؛ افزود: با توجه به حداقل برش دیگر نیازی به بیهوشی عموم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیزر جایگزین ترس از جراحی کیست

لیزر جایگزین ترس از جراحی کیست