مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-03اجتماعي

رویشگاه های بنه و بادامشک بردسکن مورد تهدید چرای بی رویه دام است


سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: وجود خشکسالی و نبود علوفه مورد نیاز دام به ویژه بُز که به خوردن برگ های سبز و ساقه های بنه و بادامشک علاقه وافری دارد شرایط سخت و شکننده فشار چرا را بر این گونه های درختی رقم زده است و همین امر موجب شده تا .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، حمیدرضا اقبالی با بیان اینکه رویشگاه های بنه و بادامشک بردسکن مورد تهدید چرای بی رویه دام قرار گرفته است، گفت: گونه بنه و بادامشک در خراسان رضوی به لحاظ مقاوم بودن آنان به خشکی و کم آبی، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش، تلطیف هوا و تأمین آب های زیرزمینی و مأمن و مأوای حیات وحش در کوهپایه های بردسکن کم نظیر بود و از اهمیت بالایی برخوردارند.

  سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن ادامه داد: وجود خشکسالی و نبود علوفه مورد نیاز دام به ویژه بُز که به خوردن برگ های سبز و ساقه های این درختان علاقه وافری دارد شرایط سخت و شکننده فشار چرا را بر این گونه های درختی رقم زده است و همین امر موجب شده تا این رویشگاه ها مانع زادآوری گونه بنه و بادامشک شود.

وی افزود: فشار بیش از حد دام بر مرتع باعث کوبیدگی خاک در اثر لگد کوبی، افزایش فشردگی خاک، کاهش تخلخل و نفوذپذیری خاک می شود و استقرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویشگاه های بنه و بادامشک بردسکن مورد تهدید چرای بی رویه دام است

رویشگاه های بنه و بادامشک بردسکن مورد تهدید چرای بی رویه دام است