مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 03:102021-06-03بين الملل

طرح دو سناتور آمریکا برای تشکیل بانک سوخت هسته ای


دو تن از سناتورهای ایالات متحده طرحی برای تشکیل یک بانک سوخت هسته ای منطقه ای در خلیج فارس پیشنهاد دادند که به ادعای آنان جایگزین مناسبی برای برجام خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، باب منندز سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی و لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی آمریکا در مطلبی که روز پنج شنبه (13 خرداد) در روزنامه واشنگتن پُست منتشر شد، راه اندازی یک بانک سوخت هسته ای منطقه ای در خلیج فارس را به عنوان یک طرح جایگزین برای توافق هسته ای ایران (برجام) و همچنین راهی برای تأمین قدرت اتمی امن و بی خطر پیشنهاد کردند.

این دو سناتور در اظهاراتی پیرامون این رویکرد جدید مدعی شدند که طرح فوق باعث چندجانبه شدن موضوع هسته ای شده و از مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه جلوگیری می کند.

افزون بر این به گفته آنان، این طرح از حمایت دوحزبی در ایالات متحده برخوردار است.

این دو سناتور در ادامه ادعاهای خود افزودند که چنانچه مقامات ایران به درستی خواهان یک برنامه صلح آمیز هسته ای باشند، پس باید از تشکیل یک بانک سوخت هسته ای در منطقه خاورمیانه استقبال کنند! این دو سناتور آمریکایی همچنین مدعی شدند که یک بانک سوخت هسته ای منطقه ای منبعی معتبر، مقرون به صرفه و شفاف برای تأمین سوخت هسته ای هر کشوری است که یک برن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح دو سناتور آمریکا برای تشکیل بانک سوخت هسته ای

طرح دو سناتور آمریکا برای تشکیل بانک سوخت هسته ای