مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 04:202021-06-04اقتصادي

پیش بینی تولید بالغ بر 280 هزار تن گندم در مرودشت


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت گندم از 57 هزار و 700 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 288 هزارتن محصول گندم تولید شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت گندم از 57 هزار و 700 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 288 هزارتن محصول گندم تولید شود.

کاووس همتی با اشاره به اینکه برداشت معمول گندم بر اساس تقویم زراعی شهرستان مرودشت از بیستم خرداد ماه آغاز می شود، بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشکی هوا، کار برداشت ده روز زودتر از سال های گذشته آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، او افزود: بیش از 300 دستگاه کمباین در حال برداشت گندم هستند و 23 مرکز خرید با همکاری اداره تعاون روستایی و اداره غله مسئولیت خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب پایه هر کیلوگرم پنج هزار تومان (با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید و دو درصد سن زدگی) را برعهده دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهره برداران تدابیر لازم به منظور تامین گندم بذری خود در سال زراعی آینده را داشته باشند، عنوان کرد: شرکت های تعاون روستایی و خدمات حمایتی کشاورزی که امکان بوجاری صنعتی را داشته باشند بصورت حق العمل کاری، مکلف به بوجاری و ضدعفونی صنعتی بذور خود مصرفی هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بالغ بر 280 هزار تن گندم در مرودشت

پیش بینی تولید بالغ بر 280 هزار تن گندم در مرودشت