مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 07:552021-06-04سياسي

«تاج آباد» روستای عاشقان ادبیات


چندی پیش «پائولو کوییلو» نویسنده شهیر برزیلی در صفحه اینستاگرامش درباره نام گذاری یک کوچه روستایی در ایران به نام «کیمیاگر» نوشت: «ابتکار کتابخوان ها و عاشقان ادبیات به این روستا موقعیتی منحصربه فرد بخشیده و این روستا را در منطقه مطرح کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، روستایی که پائولو کوییلو از آن یاد می کند، همان روستای تاجی آباد یا تاج آباد است که اهالی آن همه کتابخوان هستند و بزرگترین کتابخانه روستایی کشور با 6 هزار جلد را راه اندازی کرده اند.

همه معابر این روستا با موافقت اهالی با عناوین شاهکارهای ادبیات ایران و جهان نام گذاری شده است و آن ها منتظرند با ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی روستایشان بیش از پیش به جهان معرفی شود.

پائولو کوییلو در ایمیلی از سوی سفارت برزیل در ایران به شورای روستای تاج آباد اعلام کرده به محض آرام شدن اوضاع جهان از شیوع کرونا به تاج آباد سفر خواهد کرد تا روستای ادبیات ایران را از نزدیک ببیند.

تاریخ بلند از آن جایی که در کشور اسناد مکتوب زیادی درباره روستاها وجود ندارد، نمی توان درباره تاریخچه آن ها به صورت قطعی صحبت کرد، اما بر اساس آن چه از اسناد ملی موجود به دست آمده و همچنین سفرنامه های موجود، تاج آباد بیش از 400 سال قدمت دارد و کهنسالان روستا 6 گورستان در آن معرفی می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاج آباد» روستای عاشقان ادبیات

«تاج آباد» روستای عاشقان ادبیات