مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 08:502021-06-04سياسي

جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی (ره) متبلور است


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی (ره) متبلور است و همواره بر این جایگاه تاکید می کنند.

- زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی (ره) متبلور است و همواره بر این جایگاه تاکید می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه عدالت به عنوان عنصر سوم یکی از جاذبه های مهم مکتب امام خمینی (ره) است، گفت: امام خمینی (ره) معتقد بود تا زمانی که حکومت اسلامی تشکیل نشود، عدالت واقعی محقق نمی شود و لذا امام راحل عقلانیت، معنویت و عدالت را لازمه تشکیل حکومت اسلامی می داند و فقه امام در تشکیل حکومت و عرفان ایشان در به حرکت درآوردن توده های مردم موثر است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فقه را در بهره گیری از عنصر زمان و مکان در جامعه و فقه حکومتی بروز داد، بیان کرد: ایشان عرفان را از آن مراکزی که طبق تعابیر برخی از عرفا جهانی نشسته در گوشه ای است، به عرصه اجتماع می برد و با استفاده از این علوم زیربنای حکومت اسلامی را تبیین و تحلیل می کند و در نهایت مبانی این حکومت را به دنیا عرضه می دارد.

احمدی افزود: در تحلیل اندیشه امام خمینی (ره) و ریشه های شکل گیری حکومت اسلامی عنصر توحید موج می زند و مبحث بنیادینی است که منجر به تشکیل یک مکتب و حکومت اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی (ره) متبلور است

جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی (ره) متبلور است