مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 10:452021-06-04بين الملل

پیام حسان دیاب به سازمان ملل درباره دادگاه ویژه لبنان


نخست وزیر دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان امروز (جمعه) در پیامی برای دبیرکل سازمان ملل، حمایت مالی فوری از دادگاه ویژه لبنان را خواستار شد.

- نخست وزیر دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان امروز (جمعه) در پیامی برای دبیرکل سازمان ملل، حمایت مالی فوری از دادگاه ویژه لبنان را خواستار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، حسان دیاب، نخست وزیر دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان امروز (جمعه) در پیامی خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از او خواست با توجه به مشکلات مالی که دادگاه ویژه لبنان با آنها مواجه است، به سرعت راه هایی را برای تامین مالی این دادگاه ارائه کند.

دیاب در این پیام گفت: دولت لبنان از شما بابت اینکه هر چه سریعتر با همکاری شورای امنیت و کشورهای عضو آن راه های مختلف و جایگزین برای حمایت مالی از دادگاه را ارائه دهید، سپاسگزار خواهد بود.

دادگاه بین المللی ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در سال 2005 اعلام کرد، در صورتی که نتواند کسری شدید بودجه خود را تامین کند، مجبور خواهد شد ماه ژوییه کار را تعطیل کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه این دادگاه بین المللی اعلام کرد: دادگاه ویژه لبنان متاسف است که اعلام کند با یک بحران مالی بی سابقه مواجه است و دادگاه بدون دریافت فوری پشتیبانی مالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام حسان دیاب به سازمان ملل درباره دادگاه ویژه لبنان

پیام حسان دیاب به سازمان ملل درباره دادگاه ویژه لبنان