مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-05بين الملل

استقبال دولت عراق از پذیرش زائر ایرانی در اربعین


مسؤولان عراقی در جلساتی از پذیرش زائر خارجی به ویژه ایرانیان همزمان با اربعین حسینی استقبال کردند و از تلاش به منظور حذف ویزا بین دو کشور خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، در حالی که کمتر از چهار ماه تا اربعین حسینی باقی مانده است، مسؤولان عراقی درصدد برنامه ریزی به منظور برپایی اربعین حسینی با حضور زوار خارجی همراه با اعمال محدودیت های کرونایی هستند.

بر همین اساس، عراقی ها در روزهای اخیر جلساتی برای پیگیری وضعیت اربعین حسینی تحت تدابیر بهداشتی برگزار کرده اند که این جلسات همچنان ادامه دارد؛ به طوری که به گفته یک منبع آگاه، دولت عراق در این جلسات به حضور زوار خارجی به ویژه ایرانیان اشاره داشته و خواستار پذیرش عاشقان حسینی از ایران اسلامی شده است.

همچنین نخست وزیر عراق نیز در برنامه آینده خود حذف ویزای عراق برای زوار ایرانی را مطرح کرده و گفته است درصدد حذف ویزا بین ایران و عراق هستیم و امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

بیشتر بخوانید:موافقت عراق با اعزام 1500 زائر اربعین از ایران/ چه کسانی به اربعین اعزام می شوند؟ هزینه ویزای عراق اوایل سال 98 طی مذاکرات ایران و عراق برداشته شد و از آن پس دیگر زائران برای سفر به عتبات هیچ هزینه ای به عنوان ویزای عراق پرداخت نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال دولت عراق از پذیرش زائر ایرانی در اربعین

استقبال دولت عراق از پذیرش زائر ایرانی در اربعین