مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 07:152021-06-05سياسي

چه کسی با بی مسئولیتی منتخبان مردم در شوراها برخورد می کند؟


رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برای عدم انجام وظایف منخبان مردم، در قانون مجازات پیش بینی نشده، گفت: ضمانت اجرای انجام وظایف، - محمدمحسن حسینی پویا در گفت وگو با خبرنگار فارس از مشهد، در رابطه با وجود بندی در قانون مبنی بر مجازات افراد بی توجه به مطالبات مردم و وظایف نمایندگی در شورای شهر، اظهار کرد: قانون چنین سازوکاری را پیش بینی نکرده و از لحاظ کیفری شکایت زمانی مطرح می شود که جرمی واقع و عمل مجرمانه ای انجام شده باشد.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تا جرمی اتفاق نیفتد مجازاتی هم شکل نمی گیرد، ادامه داد: اگر اقدام هر کسی موجب ایجاد خسارتی به فرد یا جایی شود، می توان مطالبه خسارت کرد که شرایط خسارت هم در قانون مشخص است.

وی افزود: در موارد نمایندگی و انجام وظایف اجتماعی، در صورت عدم وقوع جرم، در اکثر مواقع ضمانت اجرای انجام وظایف در زمره ضمانت اجراهای افکار عمومی قرار دارد و در دادگستری رخدادی برای این موضوع متصور نیست.

حسینی پویا عنوان کرد: قانون در تمام موارد این گونه ورود کرده است و حتی پدری که وظایف خود را درست انجام ندهد را نمی توان به دادگاه کشاند مگر اینکه خسارت مادی یا معنوی به فرزند وارد کرده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی با بی مسئولیتی منتخبان مردم در شوراها برخورد می کند؟

چه کسی با بی مسئولیتی منتخبان مردم در شوراها برخورد می کند؟