مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 08:302021-06-05بين الملل

پنجاه وچهارمین سالروز نکسه


امروز شنبه پنج ژوئن مصادف است با پنجاه و چهارمین سالروز نکسه که طی آن قدس، کرانه باختری، نوار غزه، بخش هایی از سینا و بلندی های اشغالی جولان به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.

- امروز شنبه پنج ژوئن مصادف است با پنجاه و چهارمین سالروز نکسه که طی آن قدس، کرانه باختری، نوار غزه، بخش هایی از سینا و بلندی های اشغالی جولان به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پنجم ژوئن سال 1967 جنگی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن روی داد که به جنگ شش روزه معروف شد.

این جنگ از پنج ژوئن آغاز شد و تا 10 ژوئن 1967 ادامه یافت.

در این جنگ نیروهای عراقی هم از کشورهای عربی پشتیبانی می کردند.

رژیم صهیونیستی ابتدا پایگاه های هوایی مصر و کانال سوئز را بمباران کرد و پس از آن حملات علیه دو جبهه اردن و سوریه را آغاز کرد.

نیروی هوایی اردن و سوریه و البته عراق نیز حملاتی را علیه شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی برای کاهش فشارها بر جبهه مصر آغاز کردند.

در پنجمین روز جنگ، نیروی هوایی مصر، سوریه و اردن به کلی از عرصه جنگ خارج شد و رژیم صهیونیستی توانست بخش های وسیعی از اراضی عربی از جمله بلندی های جولان سوریه، صحرای سینا در مصر و کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه را اشغال کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجاه وچهارمین سالروز نکسه

پنجاه وچهارمین سالروز نکسه