مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-05اقتصادي

وجود 50 هکتار باغ پسته بارده در زنجان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سطح استان بیش از 400 هکتار باغ پسته وجود دارد که قریب به 50 هکتار از آن بارده هستند.

- جواد تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در شرایطی که شاهد خشکسالی هستیم روی آوردن به کشت گونه هایی با نیاز آبی پایین می تواند راهکاری برای نجات کشاورزی باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه محصولاتی چون پسته، زعفران و گیاهان دارویی به دلیل نیاز به آب کم و درآمد زیادی که از آن به دست می آید، می توانند جایگزین مناسبی برای انواع محصولات کشاورزی باشند، افزود: جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی پایین با محصولات پرآب از سیاست ها و برنامه های مهمی است که دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه پسته از جمله گیاهانی است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر خشکی، به لحاظ اقتصادی نیز برای بهره برداران بسیار سودآور است، عنوان کرد: این محصول در جایگزینی کشت با محصولات پرآب مورد توجه قرار گرفته است.

تاراسی با اشاره به اینکه استان زنجان در منطقه نیمه خشک سالانه میزان بارندگی کم تر از 250 میلی متر دریافت می کند، عنوان کرد: این امر در کنار برداشت غیرمجاز آب از منابع آبی زیرزمینی شرایط دشت های استان را بحرانی تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 50 هکتار باغ پسته بارده در زنجان

وجود 50 هکتار باغ پسته بارده در زنجان