مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 09:152021-06-05اقتصادي

چرا کالاهای ایرانی دیگر در عراق مشتری ندارد؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره چرایی کاهش آمار صادراتی ایران به عراق در دو ماهه ابتدایی سال جاری توضیح داد.

- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره چرایی کاهش آمار صادراتی ایران به عراق در دو ماهه ابتدایی سال جاری توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارهایی که از وضعیت تجاری کشور در دو ماه نخست سال 1400 منتشر شده، با توجه به کاهش نسبی محدودیت های کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمارها چه در حوزه صادرات و واردات و چه در حوزه تجارت مشترک با شرکای اصلی افزایش جدی را نشان می دهد.

در حالی که میزان صادرات ایران به کشورهایی مانند چین و امارات متحده عربی افزایشی قابل توجه را نشان می دهد اما صادرات به عراق به عنوان دومین مقصد عمده صادراتی محصولات ایرانی 13 درصد کاهش یافته و چرایی این موضوع سوالات فراوانی به وجود آورده است.

علی شریعتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و صادرکننده فعال در بازار عراق معتقد است که آمار به ثبت رسیده به نظر موقتی خواهد بود و لااقل فعلا در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی درباره چرایی کاهش صادرات ایران در دو ماهه ابتدایی امسال به عراق گفت: در دو ماهه ابتدایی امسال ما در عراق با دو موضوع مهم مواجه بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کالاهای ایرانی دیگر در عراق مشتری ندارد؟

چرا کالاهای ایرانی دیگر در عراق مشتری ندارد؟