مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 09:402021-06-05اقتصادي

صادرات 11 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به عراق طی 5 سال


مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی 5 سال اخیر صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی ایران به عراق حدود 11 میلیارد دلار بوده است.

- فرزاد پیلتن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت صادرات محصولات کشاورزی به کشور عراق، گفت: در فاصله سال های 1395 تا 1399 حدود 30 درصد از کل صادرات ایران به عراق را محصولات کشاورزی و صنایع غذایی تشکیل داده است.

  مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این محصولات صادراتی شامل میوه و تره بار، صنایع تبدیلی، شیرینی و شکلات، محصولات حیوانی، محصولات لبنی، فراورده های غلات، خشکبار، گل و گیاه بوده است.

  وی با بیان اینکه میوه و تره بار بیشترین حجم صادراتی در بین محصولات کشاورزی به عراق را تشکیل داده است، افزود: در پنج سال اخیر ارزش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به عراق حدود 11 میلیارد دلار بوده که حدود 3.

7 میلیارد دلار آن متعلق به گروه میوه و تره بار بوده است.

پیلتن اظهار داشت: علیرغم اعمال ممنوعیت ها و محدودیت های تعرفه ای و غیرتعرفه ای در زمینه واردات این نوع محصولات به عراق و همچنین با وجود روند تولید برخی از انواع محصولات مذکور توسط این کشور، محصولات صادراتی کشورمان در بازار عراق حضور قابل ملاحظه ای داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 11 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به عراق طی 5 سال

صادرات 11 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به عراق طی 5 سال