مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 10:152021-06-05سياسي

دستگیری امام خمینی و قیام اسلامی پانزده خرداد 1342


ده ها کماندو و چترباز مسلح، یکباره از بام و دیوار به خانه امام یورش بردند و در ظرف یک چشم برهم زدن، سراسر حیاط، اتاق ها، زیرزمین، پشت بام و همه جا را گردش و اشغال کردند اما امام را نیافتند.

- 1383 مطابق 15 خرداد 1342 حمله رژیم شاه به سنگر روحانیت آغاز شد.

آدم دزدان سازمان امنیت، در مرکز و بسیاری از شهرستان ها به آدم ربایی دست زدند و روحانیان مبارز، گویندگان اسلامی و پیروان راه خمینی را هر جا که یافتند دستگیر کرده به زندان ها گسیل داشتند.

ماشین های ساواک تهران در تمام میدان ها و خیابان های تهران ایستاده بود و مأمورین ساواک و شهربانی گویندگان مذهبی و روحانیان مبارز را یکی پس از دیگری دستگیر و سوار ماشین ها می کردند و آنگاه که ماشین پر می شد به زندان شهربانی گسیل می داشتند.

برخی از روحانیان را که در مسیر نیافته بودند تحت تعقیب قرار داده، برای دستگیری آنان به منازلشان یورش بردند، دیری نپایید که زندان شهربانی تهران از صدها نفر روحانی پر شد به طوری که دیگر جایی برای خوابیدن و دراز کشیدن نبود.

اسامی برخی از دستگیرشدگان 15 خرداد 42 در پی آمده است: جلال الدین آیت الله زاده، سید ابراهیم ابطحی، حسین اثنی عشری، عباسعلی اسلامی، حسین اشرف الواعظین، علی اصغر اعتماد زاده، سیدجواد الیاسی، محمد حسین بکایی، باب الله ثقه اسلامی، سید احمد حسینی، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری امام خمینی و قیام اسلامی پانزده خرداد 1342

دستگیری امام خمینی و قیام اسلامی پانزده خرداد 1342