مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 15:102021-06-05اقتصادي

پایش 15 سامانه مراتع قشلاقی با مساحت 100 هزار هکتار در میامی


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از پایش 15 سامانه مراتع قشلاقی با مساحت 100 هزار هکتار در این شهرستان خبر داد.

- محمدعلی رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی اظهار کرد: به منظور حفظ، احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی ازنظر کمی و کیفی به دلیل وضع تغییر اقلیم، کنترل پروانه چرای صادرشده، راستی آزمایی هر سامانه عرفی بر اساس کارت ممیزی، اخذ عوارض ناشی از تمدید و صدور پروانه چرای دام، حذف دامدارانی که بیش از سه سال بدون عذر موجه ترک دامداری کرده اند و همچنین بررسی اجرای طرح های مرتع داری و نظارت بر اجرای طرح و بازنگری آن ها بر اساس گزارش ناظر طرح با همکاری مشترک یگان حفاظت جهت راستی آزمایی بهره برداران مرتعی و کنترل ورود و خروج به موقع دام به مرتع صورت گرفته است.

وی گفت: پایش مراتع قشلاقی شهرستان در بیش از 15 سامانه به مساحت 100 هزار هکتار از مراتع شهرستان میامی در فصل قشلاق سال 99 صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی افزود: در راستای اصلاح، احیا و توسعه منابع طبیعی و مدیریت چرا و اجرای قوانین، طرح پایش مراتع در دست اجرا است.

رضایی اضافه کرد: در این طرح، مأموران یگان حفاظت و کارشناسان به مراتع اعزام و ضمن شمارش دام از نزدیک به بررسی وضعیت مراتع و اجرای طرح های مرتع داری و سایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش 15 سامانه مراتع قشلاقی با مساحت 100 هزار هکتار در میامی

پایش 15 سامانه مراتع قشلاقی با مساحت 100 هزار هکتار در میامی