مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 04:302021-06-06اقتصادي

سرانه پایین مصرف شیر در ایران


رییس انجمن تغذیه ایران، سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات در کشورمان را نگران کننده دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، جلال الدین میرزای رزاز، با اشاره به وضعیت نگران کننده مصرف شیر و لبنیات در کشور، گفت: روند اصلاحی سرانه مصرف شیر که در سال های گذشته شروع شده و به حدود 90 تا 100 کیلوگرم در سال رسیده بود، متأسفانه در دو سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت شیر، روند نزولی پیدا کرد.

به طوری که در حال حاضر به حدود 60 تا 70 کیلو در سال رسیده، در حالی که سرانه مصرف شیر در کشورهای توسعه یافته حدود 350 کیلوگرم است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار مشکلات اساسی کشور در شرایط پیچیده و دشوار اقتصادی و تحریم مداخلات افراد ناآگاه و سودجو در امر سلامت و تشویق مردم به منع مصرف شیر به این مصیبت دامن می زند، برخی از افراد با دسترسی آزاد به تریبون های سراسری و ملی مانند صدا و سیما با انتشار این مطالب عوام فریبانه که فاقد مستندات و پایه های علمی بوده توانسته اند در خصوص مصرف شیر در جامعه تردید و دوگانگی ایجاد کرده و زحمات چندین ساله حوزه های مختلف علمی و اجرایی کشور در خصوص ترویج فرهنگ مصرف شیر را کم اثر یا بی اثر کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: هرگونه نظریه و تئوری علمی در هر زمینه ای باید مورد پژوهش های علمی و آکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه پایین مصرف شیر در ایران

سرانه پایین مصرف شیر در ایران