مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 06:252021-06-06دانش

فرایند تجمیع و الحاق نباید موجبات انزوای دانشگاه ها را فراهم کند


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرایند تجمیع و الحاق باید بگونه ای باشد که دانشگاه میزبان و دانشگاه ملحق شد هر دو محترم باشند و ظرفیت آنها به حساب آورده شود و دچار انزوا یا اضمحلال نشود.

- ، جلسه 149 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

عاملی بعد از استماع گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در باره چگونگی ساماندهی این مؤسسات آموزشی گفت: ساماندهی آموزش عالی یک حوزه چند دستگاهی است و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) نمی تواند به تنهایی این موضوع را پیش ببرد، لذا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و نیز وزارت بهداشت و درمان هم در این موضوع دخیل هستند و حوزه تصمیم گیری مربوط به ستاد نقشه جامع علمی کشور است.

وی گفت: ظرفیت های دانشی گسترده ای در این خصوص وجود دارد اما اگر یک نهاد سیاست گذاری و فرا دستگاهی این برنامه را تنظیم کند این برنامه می تواند جامعیت بیشتری داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پیشبرد این طرح ملی گفت: با اطلاعی که از کشور روسیه دارم آن ها هم با چنین وضعیتی روبرو بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرایند تجمیع و الحاق نباید موجبات انزوای دانشگاه ها را فراهم کند

فرایند تجمیع و الحاق نباید موجبات انزوای دانشگاه ها را فراهم کند