مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 06:352021-06-06بين الملل

خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار


وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به «دوشنبه» سفر کرده است در دیدار همتای تاجیکی خود بر افزایش همکاریهای تجاری بین دو کشور تا سقف یک میلیارد دلار تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سردار اومورزاکف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که با سفر کاری یک روزه در دوشنبه قرار دارد با مقامات ارشد تاجیک دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان دیدار وی با سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان مسائل آمادگی برای سفر رسمی شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان به این کشور که در تاریخ 10-11 ژوئن سال جاری پیش بینی شده است، بررسی شد.

طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، انسانی و همچنین شراکت در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه تبادل نظر کردند.

اومورزاکف در دیدار مشترک با ذوقی ذوقی زاده وزیر توسعه اقتصاد و تجارت و شیرعلی کبیر وزیر صنعت و فناوری های جدید تاجیکستان نیز مسائل مربوط برگزاری سفر آتی رییس جمهور ازبکستان به تاجیکستان در یک سطح بالا را بررسی کردند.

طرفین طی این دیدار در مورد ارتقا حجم تجارت متقابل تا یک میلیارد دلار، افزایش ظرفیت تولیدی برای توسعه صادرات و تاسیس کارخانه های مشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار

خیز ازبکستان و تاجیکستان برای افزایش مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار