مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 09:552021-06-06اقتصادي

جولان سوداگران در خام فروشی مواد معدنی/ اعمال مشوق صادراتی ضروری است


مسئولان دولتی و کارشناسان در حالی سالهاست بر اهمیت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی تاکید دارند که شاهد جولان دلالان و سوداگران در این زمینه هستیم و نبود مشوق های صادراتی نیز عاملی برای ادامه روند خام فروشی به جای صادرات محصولات فرآوری شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خام فروشی مواد معدنی سال هاست که مورد انتقاد کارشناسان اقتصادی کشور قرار دارد و با وجود تاکید همیشگی مسئولان دولتی و مجلس، همچنان شاهد برقراری این موضوع در کشور هستیم و در این مورد نظرات مختلفی از سوی مدیران و کارشناسان مطرح می شود.

خداداد غریب پور رییس سابق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره راهکارهای کاهش خام فروشی مواد معدنی در دولت آینده اظهار داشت: بحث ممانعت از خام فروشی در حال تبدیل به یک فرهنگ است.

وی با بیان اینکه فروش کالاهای با ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی منجر به ارزش افزوده ملی، ایجاد اشتغال و مانع از هدررفت منابع کشور می شود، افزود: به جای صادرات مواد خام مانند سنگ آهن و شمش و کنسانتره مس و محصولات پایین دست باید مواد با ارزش افزوده بالاتری تولید و صادر شود.

غریب پور پرداخت مشوق های مالیاتی به تولیدکنندگانی که مواد با ارزش افزوده بالاتری تولید می کنند را به عنوان یک راهکار اساسی در این بخش مطرح و اظه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان سوداگران در خام فروشی مواد معدنی/ اعمال مشوق صادراتی ضروری است

جولان سوداگران در خام فروشی مواد معدنی/ اعمال مشوق صادراتی ضروری است