مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 06:552021-06-07اقتصادي

آب شیرین کن ها ناجی هرمزگان در شرایط سخت خشکسالی


مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان آب شیرین کن ها را ناجی هرمزگان در شرایط سخت خشکسالی عنوان کرد.

- ، امین قصمی پیش از طهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در تشریح این راهبرد از شیرین سازی آب دریا به عنوان اولین اولویت خود پس از پذیرش مسئولیت مدیرعاملی آبفا دانست و گفت: از همان ابتدای مسئولیت، بنا را بر حل مسئله آب هرمزگان گذاشتم که یکی از این برنامه ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای شیرین سازی آب دریا بود.

به گفته وی، از مجموع 85 سایت آب شیرین کن کشور با ظرفیت 575 هزار مترمکعب در شبانه روز، 48 سایت با ظرفیت 265 هزار مترمکعب در هرمزگان قرار دارد.

قصمی با بیان اینکه آبفا از هیچ ظرفیتی برای تامین آب مورد نیاز مردم غافل نشده است، افزود: یکی از این ظرفیت ها بهره مندی از آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی است که قرار بود آب خلیج فارس را به فلات مرکزی منتقل کند که با پیگیری انجام شده هرمزگان سهم خود را از این آب شیرین کن دریافت کرد.

به گفته مدیرعامل آبفا، عملیات احداث آب شیرین کن یک میلیونی (ساقی کوثر) با هدف تامین آب مناطق مرکزی کشور از سوی چند صنعت بزرگ در استان های کرمان و یزد از دهه 90 آغاز شد که اولین مرحله آب تولیدی آن با پیگیری های استاندار، نمایندگان مجلس و شرکت آبفا به استان هرمزگان اختصاص یافت و مردم شهرستان خمیر از آن بهره مند شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شیرین کن ها ناجی هرمزگان در شرایط سخت خشکسالی

آب شیرین کن ها ناجی هرمزگان در شرایط سخت خشکسالی