مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 09:452021-06-07بين الملل

خاطرات مشاور رییس جمهور لبنان در «جرقه فتنه» منتشر شد


کتاب «جرقه فتنه» شامل خاطرات و تاریخ نگاری کریم بقرادونی به تازگی با ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، کتاب جرقه فتنه شامل خاطرات و تاریخ نگاری کریم بقرادونی به تازگی با ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات و عراق گرفته تا قطعنامه ضدسوری 1559 و ترور رفیق حریری و ترورهای زنجیره ای سیاسی در لبنان و تظاهرات های عظیم 8 مارس و 14 مارس و عقب نشینی ارتش سوریه از این کشور و جنگ 33 روزه و قطعنامه 1701 و تحولات دیگری که همگی در کنار هم، ریشه اوضاع فتنه گون لبنان را شکل داده اند.

کتاب جرقه فتنه خاطرات و تاریخ نگاری کریم بقرادونی است که خود در آن دوران، مشاور رییس جمهور لبنان (امیل لحود) بوده و ضمن رهبری یکی از احزاب بزرگ مسیحی لبنان (حزب کتائب) و حضور مستقیم در جریان حوادث، به اسناد مهمی نظیر صورت جلسات هیئت دولت نیز دسترسی داشته و حاصلِ بخشی از مشاهدات و مطالعاتش، همین کتاب است.

بقرادونی گرچه در جوانی در حزب کتائب فعالیت داشته و خود تا همین سال ها نیز رییس این حزب بود، اما حزو منصف ترین مورخین و سیاستمداران لبنانی است و تحلیل ها و مواضع منصفانه اش امروز به جریان مقاومت نزدیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات مشاور رییس جمهور لبنان در «جرقه فتنه» منتشر شد

خاطرات مشاور رییس جمهور لبنان در «جرقه فتنه» منتشر شد