مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 11:102021-06-07اجتماعي

ثبت تولدی دیگر در پارک ملی کویر/ تعداد گورخران آسیایی به 14 رأس رسید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: با تولد گورخری دیگر در پارک ملی کویر، تعداد گورخران آسیایی در پارک ملی کویر به 14 رأس رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، امیر عبدوس ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: پارک های ملی توران و کویر واقع در استان سمنان در برنامه انسان و کره مسکون سازمان بین المللی یونسکو به ثبت رسیده اند و این دو منطقه به عنوان ذخیره گاه زیست کره محسوب می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: سمنان استانی قابل توجه ازنظر تنوع زیستی است و مقام نخست را در تنوع زیستی پستانداران دارد.

عبدوس عنوان کرد: معرفی مجدد گونه گورخر آسیایی به پارک ملی کویر یکی از اقدامات ما بوده است؛ گورخر آسیایی تا دهه 60 یکی از گونه های بومی پارک ملی کویر بود، اما در آن زمان حمله گسترده ای توسط متخلفان به پارک ملی کویر اتفاق افتاد که بسیاری از گونه های جانوری ازجمله گورخر آسیایی دچار آسیب و یا منقرض شدند.

وی اظهار کرد: بعدها برخی گونه های جانوری در پارک ملی کویر احیا شدند؛ اما گورخرهای آسیایی دیگر هیچ وقت خودشان به این پارک برنگشتند؛ به همین دلیل پروژه احیای جمعیت گورخر آسیایی در پارک ملی کویر از سال 1397، با انتقال پنج رأس گورخر آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت تولدی دیگر در پارک ملی کویر/ تعداد گورخران آسیایی به 14 رأس رسید

ثبت تولدی دیگر در پارک ملی کویر/ تعداد گورخران آسیایی به 14 رأس رسید