مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 11:552021-06-07سياسي

مسئولان پس از پایان مسئولیت ممنوع الخروج می شوند؟


اخیرا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، طرح «ممنوعیت خروج مسئولان پس از اتمام مسئولیت از کشور» را تصویب کرده است.

اما این طرح شامل چه افرادی خواهد شد و چقدر بازدارنگی دارد؟ - اخیرا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، طرح ممنوعیت خروج مسئولان پس از اتمام مسئولیت از کشور را تصویب کرده است.

اما این طرح شامل چه افرادی خواهد شد و چقدر بازدارنگی دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، هفته گذشته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی کلیات طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور را تصویب کرد و بررسی جزییات آن به بعد از رسیدگی در کارگروه تخصصی این کمیسیون موکول شد.

تدوین این طرح به اواخر سال گذشته بر می گردد که در آن پیش شد مدیرانی شامل این طرح می شوند که در آیین نامه ذیل اصل 142 قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.

همچنین طبق این طرح بازه زمانی انجام آن در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و 3 سال بعد از اتمام مسئولیت وی است.

افراد مشمول باید ضمن شفاف سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنا قوه قضاییه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.

علاوه بر این خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و 3اطلاعات نیروی انتظامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان پس از پایان مسئولیت ممنوع الخروج می شوند؟

مسئولان پس از پایان مسئولیت ممنوع الخروج می شوند؟