مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 13:202021-06-07اقتصادي

تولید سالانه 250 تن علوفه دامی در مهدی شهر پیش بینی می شود


رییس اداره منابع طبیعی مهدی شهر بابیان اینکه افزایش تولید علوفه غیر مرتعی برای کاهش فشار دام در مراتع اجراشده است، گفت: با این اقدام تولید سالانه 250 تن علوفه دامی پیش بینی می شود.

- ، حمیدرضا عبدوس عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح کشت علوفه بابیان اینکه تولید علوفه دامی به منظور بهبود و اصلاح مراتع در مهدی شهر اجرایی شده است، ابراز داشت: در این پروژه 10 هکتار اراضی دیم زار کم بازده و مستثنیات اشخاص، علوفه کاری شده است.

وی بابیان اینکه اعتبارات اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است، افزود: با این اقدام تولید سالانه 250 تن علوفه دامی در مهدی شهر پیش بینی می شود.

رییس اداره منابع طبیعی مهدی شهر بابیان اینکه هدف از تولید علوفه غیر مرتعی در سطح شهرستان کاهش فشار دام به مراتع در فصول چرایی و غیر چرایی است، ابراز داشت: با توجه به خشک سالی پیش رو و کاهش بارش برف و باران وجین بیش ازحد علوفه می تواند به پوشش گیاهی منطقه آسیب وارد کند لذا اقدام کاشت علوفه در دستور کار قرارگرفته است.

عبدوس بابیان اینکه در این طرح تلاش شد تا علوفه موردنیاز دامداران منطقه نیز تأمین شود، تصریح کرد: برای حمایت از دامداران منطقه نیز مقدار 220 کیلوگرم بذر یونجه و اسپرس به صورت رایگان در اختیار مجریان و بهره برداران مراتع قرار داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 250 تن علوفه دامی در مهدی شهر پیش بینی می شود

تولید سالانه 250 تن علوفه دامی در مهدی شهر پیش بینی می شود