مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 03:452021-06-08اقتصادي

اجرای سیستم های نوین آبیاری در 45 درصد از اراضی آبی کردستان


مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 45 درصد از اراضی آبی استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار دارد که کردستان در این زمینه جزو استان های نخست کشور است.

- مهدی فتحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:کردستان با اجرای سیستم های نوین آبیاری در بیش 45 درصد از اراضی آبی در رتبه های نخست کشوری قرار دارد.

وی بابیان اینکه میانگین اجرای این نوع سیستم آبیاری در کشور 25 درصد است، افزود: تاکنون 58 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی استان کردستان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: از این میزان 5 هزار و 200 هکتار آن از نوع قطره ای و مابقی به صورت بارانی آبیاری می شود.

فتحی با اشاره به اجرای سیستم آبیاری کم فشار در 3 هزار هکتار از اراضی استان بیان کرد: در هزار و 493 هکتار از اراضی استان نیز مطالعه سیستم های آبیاری تحت فشار از نوع بارانی و قطره ای در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: با توجه به خشکسالی های متناوب اخیر و همچنین کاهش نزولات جوی اجرای سامانه های نوین آبیاری یکی از راهکار های اساسی صرفه جویی مصرف آب و افزایش بهره وری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سیستم های نوین آبیاری در 45 درصد از اراضی آبی کردستان

اجرای سیستم های نوین آبیاری در 45 درصد از اراضی آبی کردستان