مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 03:552021-06-08سياسي

«بنی صدر» و رفقای ناجورش/ چگونه 11 میلیون رأی مردم تباه شد؟


اولین رییس جمهور ایران «اهل» نبود و «اهل مردم» نبود.

مردم به 2 سال نرسید که رأی هایشان را از او پس گرفتند و امام (ره) از تباهی 11 میلیون رأی مردم سخن گفتند و البته بعدها فرمودند که خودشان اصلاً به بنی صدر رأی نداده بودند.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: خیلی راحت نبود، ولی خیلی هم سخت نبود؛ بنی صدر بلد بود چگونه در انتخابات رأی بیاورد.

سابقه ای داشت و وجهه ای داشت و با امام خمینی (ره) عکس داشت و ارتباطش با مذهبی ها و ملی گراها خوب بود و خلاصه این که یک فرصت تاریخی یافته بود و در انتخابات بهمن ماه سال 1358 رأی ها را قاپید و شد نخستین رییس جمهور ایران.

ابوالحسن بنی صدر حدود 11 میلیون رأی از 14 میلیون رأی را به دست آورد و البته 17 ماه بعد همه را از دست داد؛ چون خود را بالاتر از قانون می دانست و بیشتر دنبال این بود که آینده و قدرت سیاسی خودش را تضمین کند و جاه طلبی زیاد داشت و نتیجه هم این که اشتباه پشت اشتباه! کار بنی صدر به جایی رسید که نمایندگان مردم در مجلس رأی به عدم کفایت سیاسی وی دادند و خلاص! فراری شد و رفت که رفت.

و این بنی صدر را همان روز اول در مراسم تنفیذ در بیمارستان قلب تهران، امام (ره) تذکر داده بودند که مراقب خودش باشد: من یک کلمه به آقای بنی صدر تذکر می دهم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بنی صدر» و رفقای ناجورش/ چگونه 11 میلیون رأی مردم تباه شد؟

«بنی صدر» و رفقای ناجورش/ چگونه 11 میلیون رأی مردم تباه شد؟