مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 04:202021-06-08سياسي

35 میلیارد دلار یارانه گاز به مردم می دهیم


ما سالیانه 35 میلیارد دلار یارانه گاز به مردم می دهیم که رقم بزرگی است.

- ، بیژن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلمان در خصوص علت تاخیر در اجرای طرح ساماندهی گاز فلر، گفت: گازهای فلر یا همان گازهایی که به مشعل می رود، موضوعی است که بیش از 60 سال مطرح بوده و جمع آوری آن مسئله پیچیده و پرهزینه ای است.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز به این مسئله توجه داشته و آخرین بار در ماده 48 قانون برنامه ششم توسعه، دولت را موظف کرد تا گازهای مشعل به قیمت عادلانه واگذار شود.

ما نیز در اجرای این قانون یک مزایده برگزار کردیم و در اولین مزایده قیمت برای هر مترمکعب بین نیم سنت تا دو سنت تعیین شد، اما از آنجا که تعداد کمی مراجعه کردند، قراردادهایی منعقد و تاسیسات جمع آوری گاز فلر فراهم شد.

وزیر نفت ادامه داد: برای جمع آوری گازهای فلر باید واحدهایی به نام ان جی ال که یک پالایشگاه گازی است افتتاح شود و گازهای جمع آوری شده، شیرین سازی و تفکیک شده و هر کدام به یک مصرفی برسد.

این امر نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است.

زنگنه گفت: تغییری که ما در این مدت انجام دادیم این بود که به بخش خصوصی نیز اجازه تاسیس ان جی ال ها را دادیم، با اقداماتی که صورت گرفته برای جمع آوری تمام گازهای مشعل در نقاط مختلف کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 میلیارد دلار یارانه گاز به مردم می دهیم

35 میلیارد دلار یارانه گاز به مردم می دهیم