مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-08اقتصادي

محصولات نانو ایرانی برای ورود به بازارهای جهانی استانداردسازی می شود


یک ضرورت ورود محصولات ایران ساخت به بازار بین المللی، استانداردسازی است که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این ستاد با تشکیل کمیته مشترک با حمایت و همکاری سازمان ملی استاندارد، مسیر را برای برطرف شدن چالش ها و سرعت یافتن استانداردسازی محصولات ایران ساخت نانویی هموار خواهد کرد.

یکی از چالش های جدی برای ورود محصولات دانش بنیان و فناور که میزبان بین المللی دارند، برخوردار بودن از معیارهای ورود به بازارهای مقصد است، اما محدودیت ها، آشنا نبودن به سازوکارهای منطبق با لازمه ها و معیارهای بازارهای بین المللی کار را برای شرکت ها دشوار می کند.

  جایگاه مطلوب ایران در تدوین استانداردهای نانویی با توجه به جایگاه مطلوب تولید علم و محصولات دانش بنیان و فناور مرتبط با نانوفناوری و دستاوردهای قابل توجه کشور در این فناوری، نیاز است که ورود تولیدات و دستاوردها به عرصه بین المللی ممکن شود.

ایران هم اکنون با تدوین 124 استاندارد ملی از حیث تعداد استانداردهای ملی منتشر شده، جایگاه سوم جهانی را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات نانو ایرانی برای ورود به بازارهای جهانی استانداردسازی می شود

محصولات نانو ایرانی برای ورود به بازارهای جهانی استانداردسازی می شود