مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 07:202021-06-08اقتصادي

رشد ظرفیت تولید پراکنده برق در کشور/ تأمین مطمئن برق در دومین مناظره انتخابات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در حال حاضر 1833 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال های گذشته احداث شده اند، - مصطفی رجبی مشهدی از ظرفیت نصب شده نزدیک به 1900مگاوات برق تولیدی نیروگاه های تولید پراکنده به شبکه خبر داد و ابراز امیدواری کرد این رقم تا قبل از آغاز تابستان به 2 هزار مگاوات افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در حال حاضر 1833 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال های گذشته احداث شده اند، برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می فروشند.

وی با بیان این که این نیروگاه ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه ها به شبکه برق می فروشند، خاطرنشان کرد: نرخ هیأت تنظیم حدود 4 برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: ظرفیت منصوبه نیروگاه های تولید پراکنده در پیک سال گذشته 1664 مگاوات بود که این میزان هم اکنون به 1833 مگاوات افزایش یافته است.

همچنین تولید این نیروگاه ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا 10 درصد رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد ظرفیت تولید پراکنده برق در کشور/ تأمین مطمئن برق در دومین مناظره انتخابات

رشد ظرفیت تولید پراکنده برق در کشور/ تأمین مطمئن برق در دومین مناظره انتخابات