مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 08:102021-06-08بين الملل

منابع آمریکایی و انگلیسی: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند


منابع آمریکایی و انگلیسی می گویند ایران از طریق نفوذ سایبری در پی تشدید شکاف ها و ناآرامی های داخلی در آمریکا و بریتانیاست.

- طی هفته های اخیر گزارش هایی درباره نفوذ سایبری ایران در شبکه های اجتماعی بریتانیا و ایالات متحده آمریکا گزارش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران در تازه ترین این ادعاها روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا به نقل از یک مطالعه 100 صفحه ای از نفوذ و دخالت ایران در امور داخلی بریتانیا از طریق فضای سایبری و شبکه های اجتماعی خبر داده است.

بر اساس ادعای این گزارش، ایران از طریق فعالیت های گسترده سایبری از جمله انتشار اخبار نادرست و راه اندازی وب سایت های جعلی به دنبال مداخله در امور داخلی بریتانیا است.

در این گزارش 100 صفحه ای که از سوی جامعه هِنری جکسون در بریتانیا منتشر شده نمونه هایی از سایتهای جعلی برای ترویج ایده استقلال اسکاتلند از بریتانیا و نیز ترویج مضامین ضد سعودی و ضد اسراییلی در انگلیس ذکر شده است.

در این گزارش ادعا شده: در داخل ایران عناصری وجود دارند که مایل به دخالت در سیاست داخلی انگلیس هستند و جدایی طلبی اسکاتلند را تشویق می کنند.

بر اساس این ادعا هکرها و فعالان سایبری وابسته به حکومت ایران با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر رای دهندگان اسکاتلندی را در معرض اطلاعات نادرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آمریکایی و انگلیسی: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند

منابع آمریکایی و انگلیسی: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند