مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-08اجتماعي

پس از 10 سال، مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان صادر شد


روند پروژه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان طی یک فرآیند 10 ساله و طبق ضوابط محیط زیستی سختگیرانه، موفق به اخذ مجوزهای لازم از سوی این سازمان شد.

- به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عیسی کلانتری در خصوص انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اظهار داشت: روند پروژه عظیم انتقال آب دریای خزر به استان سمنان طی یک فرآیند رفت و برگشتی 10 ساله و بر اساس یک سری ضوابط محیط زیستی سختگیرانه، موفق به اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: این مجوز توسط معاونت محیط زیست انسانی و بعد از تصویب گزارش ارزیابی زیست محیطی به وزارت نیرو ابلاغ شد.

به گفته وی، با ابلاغ مجوز زیست محیطی به وزارت نیرو، این وزارتخانه باید نسبت به انتخاب سرمایه گذار واجد شرایط به منظور آغاز پروژه اجرایی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اقدام کند.

کلانتری در خصوص چگونگی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیان داشت: بر اساس الزامات تعیین شده و نصب دستگاه های آب شیرین کُن، آب شیرین شده دریای خزر توسط خط لوله به این استان منتقل می شود.

لازم به ذکر است، بحث انتقال آب به صورت جدی برای نخستین بار در روزهای پایانی دولت هشتم مطرح شد؛ مطالعات مرتبط با طرح انتقال آب خزر به سمنان در کارگروه بررسی تأمین آب استان سمنان در تاریخ هشتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از 10 سال، مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان صادر شد

پس از 10 سال، مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان صادر شد