مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 09:452021-06-08بين الملل

اعتراض معاون وزیر نیرو نسبت به رعایت حق آبه هیرمند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قاسم تقی زاده خامسی صبح امروز در بیست و سومین جلسه مشترک کمیساران آب هیرمند که با حضور مقام های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد، - معاون آب و آبفای وزیر نیرو در جلسه مشترک کمیساران آب هیرمند در خصوص عدم دریافت حق آبه ایران در سال جاری اعتراض کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قاسم تقی زاده خامسی صبح امروز در بیست و سومین جلسه مشترک کمیساران آب هیرمند که با حضور مقام های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد، با توجه به مسوولیت کمیساری آب هیرمند که از طرف جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، ضمن خوش آمدگویی خواستار تأمین حق آبه ایران بر اساس معاهده 1351 فی مابین شد.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه های ایران نسبت به احداث و آب گیری بند کمال خان بر روی هیرمند، گفت: براساس ماده پنجم معاهده 1351 هیرمند، افغانستان باید موافقت ایران را برای ساخت این بند جلب می کرد و ما معتقدیم این بند پیامد های اجتماعی ناشی از مهاجرت، تعطیلی کشاورزی و توسعه کانون های گرد و غبار را خواهد داشت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: مردم در منطقه سیستان تشنه هستند و آن چه که ما نگران آن هستیم عدم دریافت حق آبه در سال جاری و کمبود آب در سیستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض معاون وزیر نیرو نسبت به رعایت حق آبه هیرمند

اعتراض معاون وزیر نیرو نسبت به رعایت حق آبه هیرمند