مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-08اجتماعي

رییس پلیس راهور تهران: باید شهر را از خودرو محوری به سمت انسان محوری پیش ببریم/ توسعه پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه به جای بزرگراه


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید که برای زندگی بهتر، باید شهر را از خودرو محوری به انسان محوری پیش برد و به جای ساخت بزرگراه و تونل و .

به فکر توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار محمدحسین حمیدی به تشریح ترافیک و وضعیت پایتخت از زمان ورود اولین خودروها و شکل گیری پلیس راهور پرداخت و گفت: در سال 1279 اولین خودرو وارد شهر تهران شد و تا حدود پنج سال بعد یعنی در سال 1284، تعداد خودروها در شهر تهران به 214 دستگاه رسید.

چهارسال بعد در سال 1298 سیستم راهنمایی و رانندگی شکل گرفت و فرآیند شماره گذاری خودروها آغاز شد.

حمیدی با بیان اینکه در سال 1300 جمعیت خودروهای شهر تهران به 600 دستگاه رسید، گفت: از همین سال ها بود که ضوابط مربوط به تردد، تصادف و آیین نامه های راهنمایی و رانندگی شکل منظمی به خود گرفت.

به عبارتی می توان گفت که نزدیک به یک قرن است که از اولین مقررات مربوط به راهنمایی و رانندگی در کشورمان می گذرد.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای شهر تهران سال 1335 با شیبی ملایم و متناسب با جمعیت افزایش پیدا کرد، گفت: در سال 1335 یک انفجار جمعیتی در خودرو و جمعیت اتفاق افتاد به طوری که تعداد خودروها در شهر تهران به 750 هزار دستگاه رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس پلیس راهور تهران: باید شهر را از خودرو محوری به سمت انسان محوری پیش ببریم/ توسعه پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه به جای بزرگراه

رییس پلیس راهور تهران: باید شهر را از خودرو محوری به سمت انسان محوری پیش ببریم/ توسعه پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه به جای بزرگراه