مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 17:402021-06-08بين الملل

تاکید برهم صالح و سفیر آمریکا بر لزوم کاهش تنش ها


برهم صالح و متیو تولر ضمن بررسی آخرین تحولات دارای اهمیت مشترک در منطقه و در سطح بین المللی بر لزوم کاهش تنش ها تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، متیو تولر ، سفیر آمریکا در بغداد امروز سه شنبه در کاخ السلام بغداد با برهم صالح ، رییس جمهوری عراق دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه مستحکم، زمینه های مختلف هماهنگی مشترک بین دو کشور و راه های گسترش چشم انداز های همکاری در راستای گفت وگوی راهبردی پرداختند.

سفیر آمریکا در بغداد و رییس جمهوری عراق همچنین درباره کمیته های فنی تشکیل شده از گفت وگوی راهبردی و شراکت راهبردی در زمینه های مختلف به گونه ای که در خدمت منافع متقابل باشد و به حاکمیت عراق احترام بگذارد و صلح و نفع آن به دو ملت و کل منطقه برسد، رایزنی کردند.

تقویت همکاری مشترک در مقابله با چالش های تروریسم و همکاری در مسائل مبارزه با فساد و تامین مالی تروریسم و همچنین حفاظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی از دیگر محور های گفت وگوی طرفین بود.

برهم صالح و متیو تولر ضمن بررسی آخرین تحولات دارای اهمیت مشترک در منطقه و در سطح بین المللی، بر لزوم کاهش تنش ها و اتکا به گفتگو در حل اختلافات برای برقراری صلح در منطقه تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید برهم صالح و سفیر آمریکا بر لزوم کاهش تنش ها

تاکید برهم صالح و سفیر آمریکا بر لزوم کاهش تنش ها